در مصاحبه با معاون آموزشی دانشگاه مطرح شد؛

برنامه‌های متعدد دانشگاه بیرجند در آغاز سال تحصیلی

۰۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۶ کد : ۲۸۸۵۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۲۷
معاون آموزشی دانشگاه بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اعلام خبر اجرای برنامه‌های متعدد دانشگاه در نیم‌سال تحصیلی جدید، گفت: سامانه آموزش مجازی دانشگاه فعال است و تا ۲۰ درصد از آموزش‌ها، به‌ویژه کلاس‌های تکمیلی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.
برنامه‌های متعدد دانشگاه بیرجند در آغاز سال تحصیلی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، سید جواد حسینی واشان معاون آموزشی دانشگاه بیرجند ، اظهار کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید برنامه‌های متعددی توسط دانشگاه در نظر گرفته شده است. بدین منظور از تیرماه سال جاری هماهنگی‌های لازم با بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و اداری مالی انجام شده است.

وی اعلام کرد: حوزه پژوهشی دانشگاه نیز برنامه‌هایی را تدارک دیده و تمامی واحدها برای استقبال از دانشجویان جدید آماده شده‌اند. همچنین برنامه‌های متعددی با محوریت سازمان آموزش‌وپرورش استان به اجرا درآمد و هماهنگی‌هایی با مراکز مشاوره و مدارس استان برای معرفی دانشگاه صورت گرفت.

دکتر حسینی واشان  اظهار کرد: در حوزه پژوهشی مراکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه برای پذیرایی از دانشجویان جدیدالورود آماده شده است. در بخش آموزش، سامانه‌ها به‌روزرسانی شدند و اشکالات فنی برطرف شد. سالن امید نیز برای ثبت‌نام و تحویل مدارک دانشجویان جدید تجهیز شده و تمامی بخش‌های دانشگاه در این فرایند مشارکت داشتند. معاون آموزشی دانشگاه بیرجند تأکید کرد: در داخل دانشگاه نیز اقدامات زیادی انجام شد، از جمله همکاری با یک شرکت تخصصی به نام کانکت برای برگزاری دوره‌های آموزشی اولیه برای دانشجویان جدید در حوزه فناوری، همچنین محیط دانشکده‌ها و دانشگاه برای استقبال از دانشجویان جدید زیباسازی شد و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی تهیه و آماده‌سازی شد.

وی خاطرنشان کرد: برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ثبت‌نام در هفته آخر شهریور انجام شد و برای دانشجویان کارشناسی نیز به محض اعلام نتایج، این فرایند آغاز خواهد شد. کلاس‌ها از بیست‌وچهارم شهریور آغاز شده و خوابگاه‌ها آماده و دانشجویان مستقر شدند. سلف‌سرویس و سرویس‌های دانشجویی نیز آماده ارائه خدمات هستند.

آموزش ترکیبی یکی از بخش‌های اصلی آموزش در دانشگاه 
معاون آموزشی دانشگاه بیرجند گفت: آموزش ترکیبی یکی از بخش‌های اصلی آموزش در دانشگاه خواهد بود. در نیم‌سال جدید، سامانه آموزش مجازی دانشگاه فعال است و تا ۲۰ درصد از آموزش‌ها، به‌ویژه کلاس‌های تکمیلی، به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. وی گفت: دانشگاه بیرجند در طول دو سال گذشته کارگاه‌های متعددی را برای اساتید جدیدالورود، اساتید مدعو و اساتید شاغل برگزار کرده است. این کارگاه‌ها در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت، نخستیین دوره کارگاه‌های آموزشی اساتید در سال ۱۴۰۳، از هفدهم تا بیستم شهریور برگزار شد. در این دوره‌ها، روش‌های جدید تدریس ارزشیابی و سنجش آموزشی، مهارت‌های ارتباطی با دانشجویان و مدیریت کلاس مورد بحث قرار گرفت.
معاون دانشگاه تأکید کرد: دانشگاه بیرجند از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف از جمله سایت دانشگاه و نرم‌افزارهای رسمی همچون ایتا، اطلاعات و برنامه‌های مختلف را به اطلاع دانشجویان می‌رساند تا آن‌ها در جریان آخرین رویدادها و برنامه‌ها قرار گیرند.
وی افزود: برای اساتید شاغل نیز برنامه‌های توانمندسازی و انتقال تجارب در نظر گرفته شده است، همچنین دانشگاه برای کارکنان و یاوران علمی خود نیز کارگاه‌هایی در زمینه مهارت‌های ارتباط با دانشجویان، حل تعارضات، آشنایی با قوانین و مقررات آموزشی و استفاده از سامانه‌های دانشگاهی برگزار خواهد کرد.

آخرین ویرایش۰۷ مهر ۱۴۰۳