برنامه‌های اجرایی دانشگاه بیرجند در هفته دفاع مقدس

۰۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۴ کد : ۲۸۸۵۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۹۸
به مناسبت هفته دفاع مقدس، مجموعه‌ای از برنامه‌ها و مراسم‌ها در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
برنامه‌های اجرایی دانشگاه بیرجند در هفته دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، به مناسبت هفته دفاع مقدس، مجموعه‌ای از برنامه‌ها و مراسم‌های ویژه‌ در این دانشگاه برگزار شد. این برنامه‌ها با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در میان دانشجویان و کارکنان دانشگاه برگزار شد. 
 
جلسه ستاد گرامیداشت دفاع مقدس دانشگاه بیرجند با حضور مسئولین و اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد. در این جلسه، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی برای هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی و هماهنگ شد. 
 
تجدیدمیثاق، عطرافشانی و گلباران مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند یکی از برنامه‌های مهم این هفته بود که با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شد. همچنین، مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدای گمنام پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست نیز با حضور گسترده علاقه‌مندان برگزار گردید. 
 
در این هفته، شناسنامه نمادین ۵ شهید دانشجوی دانشگاه بیرجند رونمایی شد که این اقدام با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا و معرفی آن‌ها به نسل جوان انجام شد.

برگزاری مراسم گرامیداشت هفتۀ وحدت و دفاع مقدس در راستای تبیین جایگاه رسالت، ویژگی‌های حضرت رسول (ص) و نیز گرامیداشت ایام هفتۀ دفاع مقدس با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان برگزار گردید.

 برگزاری مسابقات تیراندازی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های این هفته بود که با استقبال دانشجویان و کارکنان دانشگاه مواجه شد. 
 
به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، مسابقه استانی کتاب‌خوانی نیز برگزار شد که هدف از آن ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر با ارزش‌های دفاع مقدس بود. 
 
در این ایام جشنواره ملّی شعر «حدیث استقامت» به همت کانون شعر و ادب و کانون حماسه و دفاع مقدس دانشگاه بیرجند با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی برگزار می‌گردد

در طول این هفته، معرفی ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانشگاه بیرجند در کانال‌های دانشگاه انجام شد تا دانشجویان و کارکنان بیشتر با این عزیزان آشنا شوند. 
 
همچنین، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی منعقد شد که این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی و علمی بین دو نهاد امضا شد. 
 
از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به رونمایی از تابلوی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، آماده سازی سالن ورزشی شهدای خدمت، فضاسازی و نصب بنر در محوطه دانشگاه، فضاسازی وبگاه دانشگاه و پخش سرودهای حماسی و کارگاه‌های تخصصی و آغاز عملیات اجرایی مرکز احیا و حفظ میراث مکتوب شرق اشاره کرد.

آخرین ویرایش۰۷ مهر ۱۴۰۳