نشست صمیمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۲ کد : ۲۸۱۳۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۶۶۳
نشست صمیمی، دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر رشید جعفرپور، قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور فرهنگی، اجرایی و مالی وزارت علوم با دانشجویان و فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، شامگاه یکشنبه  ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳در محل سالن بشارت برگزار شد.
نشست صمیمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در نشست صمیمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر کلانتری، در پاسخ به مطالبات دانشجویان و تشکل‌ها گفت: پویایی دانشگاه‌ها مرهون تشکل‌ها، انجمن‌ها و کانون‌ها است . 
دکتر کلانتری در ارتباط با بودجه دانشگاه‌ها، گفت: ما هر سال شاهد رشد و بهبود جشنواره‌های رویش هستیم و آن به سبب پویایی است که در تشکل‌ها و انجمن‌ها رخ داده است و این انگیزه‌ای است برای بهبود عملکرد مسئولان فرهنگی.
ایشان به اتفاقات مثبت رخ داده در بحث بودجه نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته هیچ ردیف بودجه فرهنگی مشخصی برای دانشگاه‌ها وجود نداشت اما امسال با پیگیری‌های مجلس به همه دانشگاه‌ها بودجه خاصی تخصیص داده شده است و ان شاء الله مشکلات تجهیزات و زیرساخت‌ها برطرف خواهد شد.

همچنین دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند ضمن خوش آمدگویی به تمامی میهمانان و دانشجویان از تلاش‌ها و زحمات حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قدردانی کرد و حضور دکتر کلانتری و دکتر جعفرپور را در دانشگاه بیرجند مغتنم شمرد.

در این جلسه نمایندگانی از کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی، دانشجویان بین الملل و... به بیان دغدغه‌ها، نیازمندی‌ها و پرسش‌های خود پرداختند.
دبیر شورای هماهنگی کانون‌ها گفت: کانون قرآن پژوهان دانشگاه بیرجند در بخش رویش ملی درخواستی مبنی بر بررسی مجدد داوری ارسال کرده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. خانم سیامک افزود : عدم وجود تجهیزات نمایشگاهی و صوتی و عدم وجود سالن با ظرفیت مناسب در دانشگاه از مشکلات ما است و خواستار رسیدگی به این موارد شد.
آقای امینی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خواستار افزایش بودجه به تشکل‌ها، تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها به صورت هدفمند و نظام‌مند و تشکیل بستر مناسب جهت ارتباط بیشتر با وزارتخانه شد. 
آقای توکلی دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های علمی دانشجویان نیز از کمک هزینه برای بازدیدهای علمی، بودجه اختصاصی برای انجمن‌های علمی، تخصیص بودجه پژوهشی برای دانشجویان در کنار اعضای هیأت علمی و عدم تشکیل کارگروه حمایت و نظارت بر انجمن‌های دانشگاه بیرجند سخن گفت.
آقای اصغری‌نیا، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند، گفت: حضور بیشتر مسئولین در دانشگاه ،برگزاری بیشتر کرسی‌های آزاد اندیشی، برگزاری مناظره بین اساتید، برگزاری هسته‌های مطالعاتی و تسهیل‌گری در امور تشکلات  از مطالبات و خواسته‌های ماست .
در انتها نیز دکتر کلانتری و دکتر جعفرپور، به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها اشاره کردند و ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه بیرجند، به اهم مطالبات دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی پاسخ دادند.

کلید واژه ها: وزارت علوم شورای هماهنگی فرهنگی اجتماعی

آخرین ویرایش۲۷ خرداد ۱۴۰۳