حضور دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه بیرجند در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره)

۱۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۳ کد : ۲۸۰۹۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۸۳۱
 ۸۰ نفر از دانشگاهیان و دانشجویان به همت بسیج خاتم الانبیاء(ص) کارکنان دانشگاه بیرجند در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در تهران شرکت کردند.
حضور دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه بیرجند در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره)

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دانشجویان و کارمندان دانشگاه بیرجند در قالب دو دستگاه اتوبوس در مراسم سی و پنجمین  سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از شنبه 12 تا 15 خردادماه شرکت کردند.
زیارت حرم امامزاده حسین بن موسی کاظم (ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و زیارت شاه عبدالعظیم حسنی و زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام  از جمله اماکن زیارتی است که زائران حرم مطهر امام راحل در این مکان ها حضور پیدا کردند.
برگزاری مسابقه کتابخوانی بیانیه گام دوم ، پخش مداحی ، حلقه معرفت و سخنرانی کوتاه با حضور روحانی در هر اتوبوس اجرا شد.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در این اردو به جایگاه امام خمینی «ره» در کلام مقام معظم رهبری اشاره داشت ودر قسمتی به مکتب امام خمینی «ره» ومکتب حاج قاسم سلیمانی پرداخت.
 وی در ادامه به تبیین  هفت اصل از مهم‌ترین اصول اندیشه امام خمینی ؛اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی،اعتماد به وعده‌ی الهی و بی‌اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی،اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و  مخالفت با تمرکزهای دولتی،حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ‌نشینی،مخالفت صریح با جبهه‌ی قلدران بین المللی و مستکبران، اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری و تکیه بر وحدت ملی پرداخت .
وی همچنین به گوشه ای از  خدمات رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی اشاره داشت که خستگی نمی‌شناخت.

کلید واژه ها: ارتحال امام بسیج خاتم الانبیا

آخرین ویرایش۲۷ خرداد ۱۴۰۳