پیام تسلیت رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی رهبر کبیر انقلاب(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۵ کد : ۲۸۰۶۴ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۸۸۸
پیام تسلیت رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی رهبر کبیر انقلاب(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد

متن پیام تسلیت رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی رهبر کبیر انقلاب(ره) و قیام خونین 15 خرداد به شرح زیر است:

در آستانه سالروز ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و قیام شکوهمند ۱۵ خرداد، دل‌هایمان بار دیگر با یاد و خاطره‌ی آن عزیزانی که در راه آرمان‌های اسلامی و انقلابی جان فشاندند، آکنده از احترام و امید است. این روزها، یادآور مجاهدت‌های بی‌شائبه و ایستادگی‌های ملتی است که با الهام از رهبری حکیمانه امام (ره)، در برابر ظلم و ستم ایستاد و تاریخی نو را رقم زد. قیام ۱۵ خرداد، نمادی از اراده و مقاومت این ملت است که با خون شهدا و رهبری داهیانه امام (ره)، به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید. 

امام خمینی (ره) همواره بر نقش کلیدی دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تربیتی و علمی، در پرورش نسل‌های آینده و مدیریت اسلامی جامعه تأکید داشته و معتقد بودند که دانشگاه‌ها باید در خط مقدم تحولات اجتماعی و فرهنگی قرار گیرند. مقام معظم رهبری (حفظه‌الله)، به عنوان خلف صالح امام راحل عظیم‌الشان، همچنان پرچم‌دار آزادی و عدالت در سراسر جهان هستند. پیام ایشان به دانشجویان با وجدان آمریکا نشان‌دهنده دیدگاه جهانی ایشان و تأکید بر اهمیت آگاهی و مسئولیت‌پذیری جامعه دانشگاهی حتی در مسائل و پیشامدهای بین‌المللی و بزنگاه‌های تمدنی همچون قضیه غزه است.  

در این روزهای به یادماندنی، وظیفه ما جامعه دانشگاهی است با تأمل در درس‌هایی که از این حوادث تاریخی آموخته‌ایم ، ضمن امتثال اوامر راهگشای مقام عظمای ولایت، برای پیشبرد اهداف عالیه دانش و فرهنگ و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی همت گماریم. بیاییم در این ایام، با زنده نگه داشتن خاطره‌ و اندیشه امام راحل و شهدای گرانقدر، به ویژه سیدالشهداء خدمت؛ حضرت آیت الله رئیسی عهدی دوباره ببندیم برای ساختن ایرانی سربلند و آباد، و در مسیر تعالی و پیشرفت، گام‌های استوارتری برداریم؛ ان‌شاءالله

‎ ‎احمد لامعی گیو
‎رئیس دانشگاه

 

کلید واژه ها: پیام رئیس دانشگاه ارتحال امام

آخرین ویرایش۲۷ خرداد ۱۴۰۳