نشست هم اندیشی و تقدیر از رابطان خبری دانشگاه بیرجند

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۸ کد : ۲۸۰۶۱ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۵۶۲
نشست هم اندیشی و تقدیر از رابطان خبری فعال دانشگاه با حضور دکتر لامعی، رئیس دانشگاه، روز یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ در سالن بشارت برگزار شد.
نشست هم اندیشی و تقدیر از رابطان خبری دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این مراسم، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند حادثه غمبار سقوط بالگرد رئیس جمهور که منجر به شهادت ایشان و همراهانشان گردید را  تسلیت گفت و افزود: بر اساس پژوهش‌ها و نظرخواهی‌های صورت گرفته ایشان ارائه دهنده یک الگوی مدیریتی از نوع مردمی است. وی ادامه داد: اقدامات ایشان بدون شک در راستای حرکت جهادی بود و شهادت ایشان آغاز ماموریت است.
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: با واکاوی و بررسی اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در می‌یابیم که ایشان به ابعاد تعلیم و تربیت تاکید وافر داشتند و علاوه بر اینکه دانشگاه را به عنوان کارخانه انسان سازی قلمداد می‌کردند، انتظار ایشان از دانشگاه‌ها ارائه یک نسخه مدیریتی برای اداره کشور بود  
ایشان ضمن اشاره به کسب رتبه شایسته تقدیر در جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت علوم (جشنواره دریچه: اردیبهشت 1403) و کسب رتبه دوم و جایگاه شایسته روابط عمومی دانشگاه بیرجند در منطقه ۹ از مجموعه روابط عمومی دانشگاه صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.
دکتر لامعی بیان کرد: روابط عمومی آینه تمام نمای دانشگاه‌ است و هر سازمانی با روابط عمومی خود شناخته می‌شود و جایگاه و ارتقای خاص خود را پیدا می‌کند. 
وی با تاکید بر اینکه کمتر از ۴۰ روز دیگر زمان انتخابات است، از مجموعه روابط عمومی خواست که با برنامه‌های متعدد چله خدمت و پویش مردمی را در دانشگاه تقویت کنند و زمینه مشارکت حداکثری را فراهم نمایند. 
همچنین دکتر خلیل نژاد، سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند به مرور وظایف و ۶ محور اصلی در روابط عمومی پرداخت. ایشان ۶ وظیفه راهبردی روابط عمومی را  اینگونه برشمرد:

  1. ارتقای جایگاه، نام و شهرت دانشگاه بیرجند 
  2. الگوسازی، اسطوره‌سازی و هویت بخشی 
  3. ترویج و تقویت فرهنگ دانشگاهی و زیست عفیفانه
  4. امید آفرینی و نشاط
  5. اطلاع رسانی صحیح، سریع و هدفمند
  6. ایجاد همگرایی در سازمان و جامعه دانشگاهی


دکتر خلیل نژاد برنامه‌های پیش روی روابط عمومی را بهره برداری از سامانه پیوست رسان (سامانه تامین پیوست رسانه ای)، تداوم انتشار اخبار خوب، به کارگیری هوش مصنوعی در روابط عمومی، به روز رسانی وب سایت‌های بخش‌های مختلف دانشگاه مطابق با الگوی جدید، ارتقا رتبه وبومتریک دانشگاه بیرجند از طریق انتشار اخبار پژوهشی در وب سایت، تبدیل روابط عمومی پرهزینه و سنتی به روابط عمومی هوشمند، تکثیر حضور دانشگاه در فضای مجازی، تکمیل ماژول جهاد تبیین (وبگاه) و فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز روابط عمومی و راه اندازی و بهره برداری از استودیو خبر، عنوان کرد .
در پایان از رابطان خبری و کارکنان مدیریت روابط عمومی دانشگاه توسط رئیس دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

اسامی رابطان خبری فعال دانشگاه در بازه زمانی اردیبشهت 1402 تا اردیبهشت 1403 به قرار زیر است:

ـ محمد چهکندی
ـ ملیحه بیجاری
ـ زهرا قوامی راد
ـ فاطمه گنجی
ـ سیده زهرا کمال پور
ـ راضیه آرزومندان 
ـ حامد حمیدزاده
ـ حمید عرب نژاد
ـ منصوره صحراگرد
ـ علی عرفانی

همچنین از همکاران مدیریت روابط عمومی دانشگاه نیز به شرح ذیل تقدیر به عمل آمد:

ـ محمدحسن رفیعی زاده
ـ حسین سبزه‌بان
ـ احسان باقریان
ـ امیرحسام مرادی
ـ سیدمحمدرضا خلیل نژاد

کلید واژه ها: تقدیر رابطان خبری روابط عمومی

آخرین ویرایش۲۷ خرداد ۱۴۰۳